" غلامعلی حداد عادل " رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج تبلور و تجلی مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

"غلامعلی حدادعادل" در نشست علنی روز چهارشنبه اول آذر مجلس با اشاره به فرارسیدن "روز بسیج" (پنجم آذرماه) افزود: دلیل پایداری انقلاب اسلامی حمایت مردمی از آن است. مردم مسلمان این انقلاب را بوجود آوردند و از آن حمایت کردند.

وی با بیان اینکه "مردمی بودن صفت بارز این انقلاب است"، تصریح کرد: بسیج سازمانی مردمی است که حامی این انقلاب بوده، بسیج بمعنای شکل دادن به این توده است.

رییس مجلس ادامه داد: این مردم آنانی هستند که در زمان جنگ و صلح در کنار این انقلاب و کشور بوده‌اند.

حدادعادل، بسیج را "ابتکاری هوشمندانه برای جهت دهی و سازماندهی ملت" توصیف کرد که "به حکم ایمان خود از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند."
وی بسیج را "شکوه و عظمت درخت سرسبز و پربار انقلاب اسلامی" خواند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز بسیج به بسیجیان کشور، اظهار امیدواری کرد که این نهاد مردمی و انقلابی در خدمت به کشور و دفاع از انقلاب اسلامی موفق باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اظهار تاسف از حادثه تصادف جاده اهواز - سوسنگرد که منجر به کشته شدن ‪ ۲۰‬نفر از مردم دشت آزادگان شد، اظهار داشت: این نخستین بار نیست که این اخبار تلخ را از سخن گاه مجلس به اطلاع نمایندگان و مردم می‌رسانیم.

رییس مجلس از وزارت راه و ترابری خواست برای رفع معایب این جاده و دیگر جاده‌های پرخطر کشور اقدام لازم را انجام دهد.

حدادعادل تاکید کرد: از این جاده‌های پرخطر در کشور کم نیستند.

وی با بیان اینکه "ایران در تصادفات جاده‌ای مقام اول را در جهان دارد"، اضافه کرد: البته وقوع این حوادث هم به جاده‌ها و هم به رانندگان مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: ملت باید تمرین قانون پذیری کنند. اگر ما قانون را رعایت کنیم در بسیاری از جاده‌ها شاهد وقوع این حوادث نخواهیم بود، البته جاده‌ها نیز باید اصلاح شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود ولادت حضرت معصومه (س) را تبریک گفت.

حدادعادل گفت: از افتخارات کشور این است که به وجود دو نور حضرت معصومه (س) در قم و امام هشتم (ع) در شهر مشهد منور است.

وی افزود: شهر قم به برکت مرقد این بانوی بزرگوار دانشگاه جهانی تشیع شده است و انقلاب اسلامی نیز از حوزه علمیه قم آغاز و در جهان طنین افکن شد که همه از برکت وجود این بزرگوار است.

اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و برخی از نمایندگان امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج چفیه برگردن خود انداخته‌اند.

کد خبر 9042

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز